عنوان خبر:70 درصد گلستاني‌ها زير پوشش بيمه خدمات درماني
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:24:06


مديركل بيمه خدمات درماني استان گلستان گفت: يك ميليون و 200 هزار نفر از جمعيت استان تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار دارند كه اين تعداد معادل 70 درصد مردم استان را تشكيل مي‌دهد.



سيدمحمد حسيني امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از اين تعداد 43 هزار نفر تحت پوشش بيمه ايرانيان قرار دارند.
وي با بيان اينكه طرح بيمه ايرانيان از سال گذشته در كشور به مرحله اجرا درآمده است تصريح كرد: براساس اين طرح همه ساكنين شهرها كه فاقد هرگونه بيمه درمان هستند مي‌توانند به عضويت اين صندوق درآمده و از مزاياي آن بهره‌مند شوند.
مديركل بيمه خدمات درماني استان گلستان گفت: هر شخص به تنهايي و بدون نياز به معرفي از جانب هر شخصيت حقيقي و حقوقي قادر است براي عضويت و بهره‌گيري از مزاياي اين بيمه اقدام كند.
حسيني خاطرنشان كرد: 50 درصد سهم هر فرد بيمه شده در قالب بيمه ايرانيان را دولت و 50 درصد باقي مانده توسط خود شخص پرداخت مي‌شود.
وي ادامه داد: چنانچه فرد بيمه شده از نظر مالي امكان پرداخت سهم 50 درصدي خود را نداشته باشد از طرف اداره كل خدمات درماني استان به كميته امداد حضرت امام(ره) ارجاع و بر اساس تشخيص و گواهي كميته امداد مشمول تخفيف ويژه خواهد شد.
به گفته حسيني در حال حاضر 8؛58 درصد از افراد تحت پوشش بيمه ايرانيان مشمول تخفيف شده اند.
مديركل بيمه خدمات درماني استان گلستان ايجاد بيمه روستائيان را از جمله اقدامات مهم بيمه خدمات درماني عنوان كرد و افزود: اين اقدام در سال 1384 به منظور دفترچه‌دار كردن همه روستائيان و مبتني بر اصول بيمه كشورهاي مترقي و مرفه دنيا شكل گرفت.
وي با بيان اينكه نظام حاكم بر بيمه روستايي نظام ارجاع به پزشك خانواده است، تصريح كرد: بر اساس نظام جديد بيمه درمان روستائيان، پزشك خانواده در روستا مستقر شد و روستائيان در صورت ابتلا به هر نوع بيماري به منظور ويزيت اوليه ابتدا به پزشك خانواده در روستاي خود مراجعه و در صورت نياز از سوي پزشك خانواده به پزشك متخصص در شهر معرفي مي‌شوند.
مديركل بيمه خدمات درماني استان گلستان تاكيد كرد: در عين حال همه اورژانس‌هاي استان موظف هستند بيماراني كه با دفترچه روستايي و در ساعات اورژانسي به اورژانس مراجعه مي‌كنند خارج از نظام ارجاع پذيرش كرده و مورد مداوا قرار دهند.
حسيني تصريح كرد: بيمارستان‌هايي كه از اين قانون سرپيچي كنند، متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.
وي يادآور شد: در حال حاضر به ازاي هر 4 هزار نفر يك پزشك و به ازاي هر 8 هزار نفر يك ماما در روستاهاي استان مستقر هستند.
مديركل بيمه خدمات درماني استان گلستان اجراي بيمه روستائي را بزرگ‌ترين طرح اجتماعي پس از انقلاب اسلامي در كشور دانست و گفت: تنها در فاصله سال‌هاي 1384تا 1386، 22ميليون روستايي در كل كشور و 880 هزار نفر در استان گلستان تحت پوشش بيمه درمان قرار گرفتند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-863.html )