عنوان خبر:تحركات موسوي براي فراخوان حرمت‌شكنان در 22 بهمن
پنجشنبه 22 بهمن 1388 - 00:51:21


در حالي كه كمتر ازيك روزبه زمان راهپيمايي بزرگ 22 بهمن سال 88 باقي مانده، هنوز مطالبات 35 ميليون نفر ايراني در 9 دي كه خواستار برخورد جدي و قاطع دستگاه هاي قضايي و امنيتي با سران فتنه و آشوبگران روز عاشوراشده بودند، پاسخي درخور نيافته است.



ميرحسين موسوي در يك ماه گذشته پس از حماسه 9 دي، با صدور بيانيه شماره 17 و حمايت رسمي از حرمت‌شكنان روز عاشورا، آن‌هارامردمي خداجو و تجمع‌شان را خودجوش خواند.

وي بدون اشاره به وحشي‌گري‌هاي اين افراد كه در روز عاشورا اقدام به شادی، هلهله، ضرب و جرح عزاداران ومأموران انتظامي، آتش زدن كيوسك پليس، چندين خودرو و بيش از 30 دستگاه اتومبيل پليس، تخريب اموال عمومي و خصوصي و... كردند و تصاوير و فيلم‌هاي آن نيز توسط صداوسيما منتشر شده و بعضا به دليل عمق اهانت‌ها قابل پخش نبوده اما در اينترنت موجود است، مي‌نويسد:

«مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد.»

انتشار تصاوير ضرب وشتم شديد يك جوان هياتي كه پيراهن مشكي به تن داشت و حرمت‌شكنان حامي موسوي او را برهنه كردند و ديگر تصاوير ناگوار كه در آن برخي جوانان به جرم داشتن چهرهمتدين كتك مي خوردند و از آنها خواسته مي شود كه عليه مقامات ارشد نظام شعار بدهند تا رها شوند نيز در بهانه جويي هاي موسوي تاثيري نداشت.

موسوي همچنين با تاسي به هاشمي رفسنجاني در انتهاي بيانيه آخر خود، بر «بحراني بودن جامعه تاكيد كرد»،‌ «خواستار آزادي زندانيان شد»، «بر قابل حل نبودن وضعيت در كوتاه مدت تاكيد كرد»، «آزادي رسانه ها را خواستار شد» و «بر قانون(؟!) براي تامين منافع خود تاكيد كرد.»

حمايت از تروريست‌ها

بيانيه شماره 17 موسوي كه از سوي 5 روشنفكر ضددين، كه خود را اتاق فكر جنبش سبز مي خواندند و54 سكولار مقيم خارج مورد حمايت قرار گرفت، آخرين اقدامات راديكالي نامزد شكست خورده انتخابات نبود. او در روزهاي ابتدايي بهمن ماه به منزل ويلايي و مجلل مهدي كروبي رفت و اين دو نفر، ضمن اعتراض به آنچه كه آن را تداوم وضعیت موجود نسبت به احکامی که بدون رعایت مراحل دادرسی برای اعدام برخی از شهروندان صادر شده و اجرای عجولانه آن مي‌خواندند، با ابراز تاسف نسبت به اعدام برخی از شهروندان خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر شدند. موسوی و کروبی گفتند به نظر می رسد چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است، این در حالی بود که مقايسه كيفرخواست اين دو اعدام‌شده با اظهار تأسف از اعدام آنان توسط موسوي و كروبي، حقایق دیگری را آشکار می كرد.

دو محكوم اعدام شده، محمدرضا علي‌زماني و آرش رحماني‌پور به اتهام فعاليت در گروهك تروريستي انجمن پادشاهي و اقدام به اخلال در امنيت ملي از طريق اقدام به بمب‌گذاري و ترور مسئولان نظام محاكمه شده بودند.

تهیه بیش از یکصد کیلوگرم مواد مورد نیاز جهت ساخت بمب و چاشنی متعلقه و آماده نمودن بمب به منظور استفاده در مکان های اعلام شده، انجام حداقل پنج مورد عملیات انفجاری آزمایشی و تصویربرداری از مراحل انفجار و ارسال آن به پست الکترونیکی انجمن که دو مورد از این انفجار در اتوبان شهید بابایی و سه مورد آن در بزرگراه بسیج بوده است، قصد انفجار و بمب‌گذاري در حسینیه‌ای واقع در شهرک ولی‌عصر(عج) که بمب مذکور عمل نکرده است، قصد انفجار در امامزاده علی اکبر چیذر و امامزاده زید بازار تهران و پمپ بنزین بهارستان به منظور انتقام از معدومین حادثه انفجار حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز و تأثیر منفی در انتخابات ریاست جمهوری دهم، انجام اقدامات جهت تهیه مواد منفجره و ساخت بمب به منظور انفجار بعضی از حوزه های رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری دهم از جمله حسینیه ارشاد و مسجدالنبی(ص) نارمک به لحاظ پخش مستقیم جریان برگزاری انتخابات از تلویزیون و استفاده بیشتر تبلیغاتی از این انفجارها به جهت پخش مستقیم مراسم رأی گیری، اعتراف به آشنایی با انجمن پادشاهی از طریق ایمیل و تماس تلفنی با جمشید و عضویت در این گروهک و اخذ کلیه دستورهای لازم جهت انجام عملیات خرابکارانه تنها بخشي از اقدامات تبه‌كارانه دو فرد اعدام شده بود.

دعوت به اغتشاش در 22 بهمن

چند روز پيش ميرحسين موسوي كه پس از عاشوراي تلخ تهران گفته بود، هوادارانش بدون درخواست او نيز به خيابان‌ها مي آيند در سخناني كه سايت كلمه از اظهار آن‌ها در جمع برخي جوانان خبر داد، خواستار حضور جمعي هوادارانش در روز 22 بهمن شد. موسوي كه چند ماهي بود درباره دروغ بزرگ خود،يعني تقلب چيزي نگفته بود، در اين ديدار ضمن نفي شعار "نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي" گفت: اگر قرار باشد فلان کار را نکنیم، چون به نفع انگلستان است و کار دیگری را نکنیم چون به نفع روسیه است، هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

موسوي كه حتي سابقه خوردن يك سيلي در راه مبارزات انقلاب را ندارد و پيش از انقلاب به سيروسياحت در آمريكا و همكاري فني با آلادپوش و عبدالعلي بازرگان مشغول بوده، همزيان با جبهه ملي مرتد كه خواستار سلطنت شاه و نه حكومت او بودند، گفت كه اگر رژيم پهلوي قانون اساسي مشروطه را رعايت مي كرد،‌سرنگون نمي شد!

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-87.html )