عنوان خبر:اتخاذ تصميم بدون حضور نمايندگان بخش كشاورزي راه به جايي نمي‌برد
سه شنبه 7 دي 1389 - 22:14:12


نايب رئيس شوراي اسلامي شهر گرگان كشاورزي را مهم‌ترين صنعت استان و كشور دانست و گفت: اتخاذ تصميم درپشت درب‌هاي بسته و بدون حضور نمايندگان بخش كشاورزي راه به جايي نمي‌برد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهرستان گرگان، زهرا نورا در جلسه علني اين شورا، جلسه مشترك شوراي اسلامي شهرستان گرگان با مسئولان جهاد كشاورزي با حضور چند تن از كشاورزان منطقه را پيشنهاد كرد و اظهار داشت: به دليل تخصصي بودن اين موضوع بهتر است هم مشكلات كشاورزان و هم امكانات و راهكارهاي سازمان جهاد كشاورزي همزمان بررسي شود.
نماينده استان گلستان در شوراي عالي استان‌هاي كشور به طرح نمايندگان مجلس در خصوص انتصاب شهرداران توسط وزارت كشور هم اشاره كرد و اضافه كرد: بر اساس اين طرح شهرداران شهرهاي داراي جمعيت 200 هزار نفر و بالاتر توسط وزارت كشور منصوب مي‌شود و مابقي توسط استاندار تعيين مي‌شود.
نورا خاطرنشان كرد: با توجه به نظر كميسيون امور شوراها و چند تن از نمايندگان مجلس، برخي از ارائه‌دهندگان اين طرح امضاي خود را پس گرفته‌اند و رايزني‌ها براي عدم ارائه اين طرح در صحن مجلس ادامه دارد.
در اين جلسه عضو ديگر شوراي اسلامي شهرستان گرگان از عدم استقبال كشاورزان از طرح يكپارچه‌سازي زمين‌هاي كشاورزي خبر داد و اظهار داشت: در خصوص اين طرح علاوه بر فرهنگ‌سازي بايد از اعتبارات دولتي هم هزينه شود.
حسن مدرس‌زاده افزود: براي بحران كمبود آب در تابستان سال آينده بايد تمهديدات جدي اتخاذ شود چرا‌كه عمده فعاليت اقتصادي مردم منطقه بر پايه كشاورزي است.
عضو ديگرشوراي اسلامي شهرستان گرگان هم تشويق كشاورزان به استفاده از آبياري قطره‌اي را گامي در راستاي صرفه‌جويي مصرف آب برشمرد و گفت: احداث سد بتني جديد مي‌تواند نسبت به ذخيره‌سازي آب در ايام بارندگي كمك كند.
عباسعلي رستاقي با اشاره به آغاز طرح هدفمندكردن يارانه‌ها از مردم و مسئولان خواست تا با دولت در راستاي ايجاد تحول بزرگ اقتصادي كشور همراه شوند.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان نيز در اين جلسه گفت: با توجه به كاهش بارندگي و كمبود آب در بخش كشاورزي، كشت و توليد محصولات كشاورزي با تهديد جدي مواجه است.
احمد شاكري تصريح كرد: استان گلستان، يكي از قطب‌هاي كشاورزي كشور محسوب مي‌شود و منبع درآمد اكثر مردم اين استان از طريق كشاورزي است.
وي عدم رسيدگي به وضعيت كشاورزي را موجب نابودي اقتصاد منطقه دانست و اظهار داشت: با توجه به كمبود بارندگي و كاهش منابع زيرزميني آب، بايد اين بحران را مديريت كرد.
به گفته شاكري احداث آب‌بندان، مرمت و بازسازي آب‌بندان‌هاي قديمي و احداث كانال‌هاي انتقال آب به صورت بتن مي‌تواند در آبياري زمين‌هاي كشاورزي مفيد باشد.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان فرهنگ‌سازي مصرف بهينه و اطلاع‌رساني كاهش منابع آبي به مردم از طريق رسانه‌ها را عامل مهمي در جلوگيري از هدررفت آب دانست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-870.html )