عنوان خبر:55 بسته سرمايه گذاري گلستان آماده اجرا
سه شنبه 7 دي 1389 - 22:16:48


مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: 55 بسته سرمايه‌گذاري در زمينه گردشگري كه مطالعات امكان‌سنجي آن انجام شده و مجوزهاي لازم از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را اخذ نموده اند، آماده براي اجرا و سرمايه‌گذاري شده است.



'فريدون فعالي' روز سه شنبه به ايرنا اظهارداشت: اين بسته هاي سرمايه گذاري ضمن تنظيم شناسنامه براي هر يك از مناطق، بسترهاي سرمايه گذاري با مشخصات توجيه اقتصادي را فراهم مي آورد.
وي تصريح كرد: به منظور معرفي ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري علاوه بر 30 منطقه نمونه گردشگري در استان، شرايط 15 منطقه نيز براي سرمايه‌گذاري آماده شده و مابقي در دست اقدام مي باشد.
مديركل گردشگري گلستان در زمينه ظرفيت هاي سرمايه گذاري افزود: در خصوص جزيره آشوراده كه با وسعت عرصه پيشنهادي 380 هكتار متعلق به منابع ملي است، پيشنهاد دهكده گردشگري با سرمايه‌گذاري پنج هزار و 500ميليارد ريال و با بازگشت 10ساله ارائه شده است.
فعالي اضافه كرد: پروژه گردشگري ساحلي نوكنده به وسعت 92 هكتار با حداقل سرمايه ‌گذاري 5/2 ميليارد ريال، پروژه گردشگري ساحلي بندرگز به وسعت پنج هكتار با حداقل سرمايه‌گذاري 200 ميليارد ريال و پروژه گردشگري ساحلي بندرتركمن به وسعت 15 هكتار با حداقل سرمايه‌گذاري‌هاي 75 ميليارد ريال با دوره‌هاي بازگشت هفت سال و نرخ بازده 35 درصد آماده سرمايه‌گذاري است.
وي ادامه داد: پروژه گردشگري سد زرين‌گل و كبودوال با ميزان سرمايه‌گذاري 800 ميليارد ريال و بازگشت سرمايه ملي و نرخ بازده 40 درصد يكي ديگر از فرصت‌هاي خوب سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري استان گلستان مي باشد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اضافه كرد: در حال حاضر مجموع سرمايه‌گذاري پيشنهادي در گلستان در زمينه گردشگري در سال جاري شش هزار و 350ميليارد ريال است كه از اين ميزان يكهزار و 350ميليارد ريال از تسهيلات استفاده كرده و مابقي در حال تكميل مدارك براي تشكيل پروژه و اخذ مجوزهاي قانوني هستند.
وي گفت: در زمينه ميراث فرهنگي و موزه‌ها، فعاليت‌هاي گردشگري با توانمندي اداره كل شيلات، بنادر و كشتيراني براي توسعه اكوتوريسم و فعاليت‌هاي گردشگري مرتبط با منابع آب و توريسم درماني اين استان نيز فرصت‌هاي بي‌شماري براي سرمايه‌گذاري وجود دارد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اظهار اميدواري كرد؛ با اين روند و ادامه افزايش آن در سال‌هاي آينده شاهد توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در استان باشيم.
استان گردشگر پذير گلستان در شمال ايران واقع شده و بيش از يك ميليون و 650هزار نفر جمعيت دارد.
اين استان در ايام مختلف سال و بخصوص تعطيلات نوروزي و تابستان پذيراي گردشگران بسياري از نقاط مختلف مي باشد.
گلستان در حاشيه درياي خزر با كشور تركمنستان و استانهاي خراسان شمالي، سمنان و مازندران همسايه است.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-872.html )