عنوان خبر:پذيرش مقاله عضو هيئت علمي علي‌آباد كتول در كنفرانس بين‌المللي تركيه
چهارشنبه 8 دي 1389 - 16:01:42


مقاله قاسم باراني عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علي‌آباد كتول با عنوان شناسايي مؤلفه‌هاي همتراز مشاوره و راهنمايي، براي ارتقاي كيفيت خدمات دانشجويي در كنفرانس بين‌المللي كشور تركيه پذيرفته شد.



قاسم باراني گفت: مديريت امور دانشجويي و به ويژه خدمات مشاوره‌اي از شاخص‌ها سازمان يافته است كه مي‌تواند به دانشجويان در هويت‌يابي، كسب مهارت‌هاي آموزش، معنا جويي و تبادل نظر با ديگران كمك كند.
وي با بيان اينكه دوران دانشجويي با فشارهاي مختلف دروني و بيروني همراه است بر شناسايي مؤلفه‌هاي كيفي و آموزش مقابله با تنش‌ها و اضطراب در اين دوران تأكيد كرد.
باراني هدف از اين تحقيق را شناسايي مؤلفه‌هاي همتراز مشاوره و راهنمايي دانشجويان براي ارزيابي كيفي دانشگاه عنوان كرد و افزود: در اين تحقيق با استفاده از روش پيمايشي و آزمون KMO سعي شده پس از مطالعه ادبيات و پيشينه تحقيق، مؤلفه‌هاي كيفي همتراز مشاوره و راهنمايي دانشجويي در دانشگاه استخراج شد.
عضو هيئت علمي گروه زبان انگليسي واحد علي‌آباد كتول يافته‌هاي پژوهش به منظور ارائه شاخص‌هاي كليدي كيفي در بعد امور دانشجويي را 9 مؤلفه مشاوره تحصيلي دانشجويان، راهنمايي حرفه‌اي دانشجويان، استعداديابي، تقويت احساس موفقيت تحصيلي، هدايت تشكل‌هاي دانشجويي، ارتقاي مهارت‌هاي زندگي دانشجويي، برنامه‌هاي آموزشي ـ دانشجويي قابليت محور، ارتباط مستمر با دانش‌آموختگان و برنامه‌هاي مشاوره‌اي براي كاهش آسيب‌هاي فرهنگي اجتماعي اعلام كرد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به جامعه آماري اين تحقيق كه شامل مديران و اعضاي هيئت علمي است، از روش سرشماري بين مديران دانشگاه و از روش نمونه‌گيري تصادفي طبقه‌اي بين اعضاي هيئت علمي استفاده شده است.
در انتشار اين مقاله نام فريدون آزما، عضو هيئت علمي گروه مديريت نيز به چشم مي‌خورد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-882.html )