عنوان خبر:رتبه پنجم كشور براي مركز تحقيقات گوارش و كبد
چهارشنبه 8 دي 1389 - 16:08:31


معاون تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت: مركز تحقيقات گوارش و كبد نخستين استان گلستان هم‌اكنون از بين 62 مركز در سراسر كشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، مهدي اعرابي سه‌شنبه شب در حاشيه مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با برپايي نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي ر مراكز آموزشي درماني برنامه‌هاي امسال هفته پژوهش متفاوت تر از سال‌هاي گذشته به اجرا درآمد.
به گفته وي نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي به مدت چهار روز در مراكز آموزشي درماني پنج آذر، دزياني و طالقاني گرگان اجرا شد.
معاون تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي گلستان با ارائه گزارشي از عملكرد يك ساله اين معاونت تصريح كرد: هم‌اكنون تعداد اعضاي هيئت علمي به 149 نفر رسيده است و اعتبارات بخش پژوهشي نيز رقم 300 ميليون توماني را نشان مي‌دهد.
اعرابي اعلام كرد: امتياز دانشگاه برحسب معيار توانمندسازي به رقم يكصدو پانزدهمي رسيده است.
وي از رتبه چهاردهمي دانشگاه علوم پزشكي گلستان در بين دانشگاه‌هاي تيپ دو سراسر كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: با اين اوصاف طرح‌هاي پژوهشي هم‌اكنون 70 درصد بودجه طرح‌هاي مصوب دانشگاه را به خود اختصاص داده است.
معاون تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي گلستان شمار مقالات چاپ شده در مجلات خارجي را 75 مقاله اعلام كرد و گفت: حمايت‌هاي مالي صورت گرفته در اين خصوص 40 ميليون تومان بود و هزينه 43 مقاله ارائه شده در كنگره‌هاي خارجي نيز 26 ميليون تومان در بر داشته است.
به گفته اعرابي امتياز اخذ شده توسط مراكز تحقيقاتي در دو سال اخير روند رو به رشدي را نشان مي‌دهد كه اين روند به فاكتورهايي چون طرح‌هاي تحقيقاتي، ظرفيت‌سازي، توليد دانش، جلسات شورا و مقالات چاپ شده وابسته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-885.html )