عنوان خبر:پژوهش بايد در راستاي ارتقاي فرآيندي صورت گيرد
چهارشنبه 8 دي 1389 - 16:15:24


رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت: نبايد در امر پژوهش رسالت اصلي به دست فراموشي سپرده شود بلكه بايد در راستاي ارتقاي فرآيندي باشد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، شهريار سمناني شامگاه سه شنبه در جمع اعضاي هيئت علمي و پژوهشگران استان اظهار داشت: پژوهش يكي از اساسي‌ترين نيازها براي نيل به پيشرفت و توسعه همه جانبه يك كشور است و قدرت و استقلال هر كشوري بر پژوهش و توليد علم استوار است، بنابراين نوع و سطح فعاليت‌هاي پژوهشي يكي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: موفقيت در تمام فعاليت‌هاي مربوط به توسعه از جمله صنايع، كشاورزي و پزشكي به نحوي به گسترش فعاليتهاي پژوهشي بستگي دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان از پژوهش به عنوان يكي از محورهاي مهمي كه ضامن پيشرفت و توسعه پايدار در هر كشور به شمار مي‌آيد ياد كرد و افزود: چنانچه پژوهشي صورت نگيرد دانش بشري افزايش نخواهد يافت و دچار سكون و ركود خواهد شد.
سمناني با اعلام شمار مراكز تحقيقاتي در استان تصريح كرد: با وجود هشت مركز تحقيقاتي، توسعه در آموزش عالي و دانشكده‌ها و رشته‌هاي جديد در تحصيلات تكميلي زيرساخت‌ها در امر پژوهش آماده است.
وي عملكرد دانشگاه را در مقايسه با سال‌هاي گذشته مطلوب ارزيابي كرد و افزود: اگر چه شاهد روند رو جلويي در توليد علم و ساير جهات هستيم با نگاه به نقشه جامع علمي كشور آنچه از پژوهشگران در سند چشم‌انداز كشور مدنظر گرفته شده مورد انتظار همگان است محقق نشده و از برنامه پنجم توسعه همچنان عقب هستيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان فرصت‌ها را قليل و سند چشم‌انداز را وسيع معرفي كرد و افزود: اين امر تلاش بيشتري را مي‌طلبد كه بايد گام‌ها را سريع‌تر و بلندتر برداشت تا به هدف و تعالي دست يابيم.
وي تاكيد كرد: بايد پژوهشگران سالانه تا 400 مقاله ISI ارائه دهند و اين در حالي است كه در طول سال تعداد مقاله‌‌ها به مرز 140 عدد مي‌رسد.
سمناني با اظهار تاسف از عدم سفارش تحقيق از سوي صنايع در استان خاطرنشان كرد: در توليد علم و پژوهش‌ها با اين سهم اندكي كه براي پژوهش در نظر گرفته شده است بايد نهايت بهره‌وري را به دنبال داشته باشد تا دردي از مردم جامعه دوا شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-888.html )