عنوان خبر:پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي گلستان تجليل شدند
چهارشنبه 8 دي 1389 - 16:16:26


از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي گلستان در چهارمين روز از هفته پژوهش با نام پژوهش و فناوري، مرجعيت علمي تجليل شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي گلستان شامگاه سه شنبه در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي گلستان كه در سالن همايش‌هاي مجموعه آموزشي فلسفي گرگان به اجرا درآمد، اظهار داشت: امسال به دليل تقارن 25 آذرماه كه روز ملي پژوهش و فناوري نام گرفته است با روز عاشورا و ايام عزاداري حسيني، هفته پژوهش و فناوري با يك هفته تاخير از چهارم تا نهم دي ماه برگزار مي‌شود.
مهدي اعرابي با اعلام شعار محوري امسال هفته پژوهش كه از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري انتخاب شده است، تصريح كرد: تبديل علم به ثروت و ايده به پديده به عنوان شعار امسال هفته پژوهش در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: برنامه‌ريزي‌هاي مدوني طي سال‌هاي گذشته در راستاي ارتقاي سطح پژوهشي دانشگاه صورت گرفته كه تصويب داخلي چهار مركز تحقيقات از سوي دانشگاه از جمله مواردي بوده كه از سال گذشته به آن پرداخته شده است.
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي گلستان افزود: هم‌اكنون هشت مركز در حال فعاليت هستند و ‌مراكز تحقيقاتي گوارش و كبد، بيماري‌هاي عفوني، ناهنجاري‌هاي مادرزادي، قلب و عروق، بيوشيمي و اختلالات متابوليك، سلولي و مولكولي، هماتولوژي و انكولوژي و علوم اعصاب مراكز تحقيقاتي هستند كه به مرحله تصويب رسيده‌اند.
اعرابي گفت: همچنين مراكز مديريت سلامت و توسعه اجتماعي، سلامت كودكان و نوزادان، بهداشت محيط، مركز تحقيقات پرستاري مصوب شده و در حال راه‌اندازي هستند.
به گفته وي در سال گذشته مراكز تحقيقاتي گوارش و كبد و بيماري‌9هاي عفوني موفق به اخذ موافقت قطعي و اصولي از وزارت متبوع شده‌اند و اخذ موافقت اصولي مجله علوم آزمايشگاهي نيز در مهرماه سالجاري انجام گرفت.
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي گلستان از برگزاري 38 عنوان كارگاه توانمندسازي در يكسال گذشته خبر داد كه اعضاي هيئت علمي و محققان دانشگاه در آن شركت داشته‌اند.
اعرابي همچنين افزود: در راستاي ارتقاي سطح پژوهشي دانشگاه سومين همايش كميته‌هاي تحقيقات دانشجويي شبكه شمال كشور با شركت دانشجويان محقق از 27 دانشگاه در شهريور ماه سال جاري برپا شد.
در اين مراسم پژوهشگران برتر اعضاي هيئت علمي، مراكز تحقيقاتي، هسته‌هاي پژوهشي معاونت‌هاي دانشگاه و پژوهشگران داراي H-INDEX بالاتر معرفي و تجليل شدند.
روزهاي هفته پژوهش نيز به ترتيب با عناوين تبديل علم به ثروت، آموزش پژوهش محور، جهاد ملي اقتدار ملي، مرجعيت علمي، توسعه پايدار و هدفمند و دينداري و علم محوري نامگذاري شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-889.html )