عنوان خبر:اختصاص 20درصد از كل اعتبارات فرهنگي گلستان به تربيت بدني و ورزش
چهارشنبه 8 دي 1389 - 16:18:10


استاندار گلستان گفت:‌ در بسته فرهنگي سفر سوم رييس جمهوري و هيئت دولت به استان گلستان، 20 درصد از كل اعتبارات اين بسته در هر سال به تربيت بدني ورزش اختصاص يافت.



مهندس 'جواد قناعت' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اختيارات استاندار در بسته فرهنگي به منظور تخصيص به ورزش 10 درصد در هر سال است، اما با توجه به ظرفيت بالاي اين استان در امر ورزش، اين ميزان در گلستان به 20 درصد افزايش يافته است.
به گفته وي،‌ ميزان اعتبارات تخصيص يافته در سفر سوم در بسته فرهنگي براي مدت پنج سال دو هزار ميليارد ريال است كه سالانه در بسته فرهنگي به استان گلستان 400 ميليارد ريال تخصيص مي يابد.
وي تصريح كرد: با توجه به كسب عنوان نايب قهرماني تيم ملي كبدي آقايان و همچنين كسب عنوان سومي توسط بانوان در رقابتهاي آسيايي گوانگژو كه اغلب نفرات از استان گلستان بودند، ساخت خانه كبدي از سال آينده در دستور كار قرار دارد.
قناعت، با اشاره به كسب عنوان چهارمي رقابتهاي آسيايي گوانگژو چين توسط كاروان ورزشي كشور، از ورزش به عنوان يكي از مقوله هاي مهم و اساسي نام برد كه امروزه در سلامت و نشاط جامعه از اهميت زيادي برخوردار بوده و توانسته در زمينه هاي مختلف سياسي ، اقتصادي و فرهنگي جايگاه ويژه اي را به خود اختصاص دهد.
استاندار گلستان تاكيد نمود: ورزش از مهمترين اولويتهاي جامعه مي باشد كه در دولت نهم و دهم نگاهي عميق و ويژه اي به آن شده است كه بي ترديد توجه به ورزش در ايجاد سلامت، نشاط و شادابي جامعه از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد.
به گفته قناعت،‌ خدمات دولت نهم و دهم در رشد و گسترش ورزش و دستيابي به سرانه يك متر مربع تا پايان برنامه پنجم يكي از هدفهاي مهم استان مي باشد.
وي يادآور شد: در كنار توسعه ورزش همگاني،‌ قهرماني و در راس آن ورزش پهلواني بايد به ورزش هاي بومي و محلي به خصوص ورزشهائي كه متعلق به اين استان است،‌توجه خاص و ويژه شود.
وي اظهار داشت: ورزشهاي بومي و محلي ريشه در آداب، فرهنگ، سنن و اخلاق ما دارد و اين رشته ها، نسل به نسل گذشته تا به ما رسيده و ما نبايد كاري كنم تا اين رشته ها به فراموشي سپرده شود و از سوي ديگر، برخي كشورها، آنها را به نام خود به ثبت برسانند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-890.html )