عنوان خبر:سرانه يك مترمربع ورزشي يكي از هدف‌هاي مهم
پنجشنبه 9 دي 1389 - 21:41:57


استاندار گلستان گفت: خدمات دولت نهم و دهم در رشد و گسترش ورزش و دستيابي به سرانه يك مترمربع تا پايان برنامه پنجم يكي از هدف‌هاي مهم استان است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، جواد قناعت اظهار داشت: در بسته فرهنگي سفر سوم رياست جمهور و هيئت دولت به استان گلستان 20 درصد از كل اعتبارات اين بسته در هر سال به ورزش اختصاص يافت.
وي افزود: بخش اختيارات استاندار در بسته فرهنگي به منظور تخصيص به بحث ورزش 10 درصد در هر سال است‌ اما با توجه به ظرفيت بالاي اين استان در امر ورزش، اين ميزان در گلستان به 20 درصد افزايش يافته است.
استاندار گلستان گفت: ميزان اعتبارات تخصيص يافته در سفر سوم در بسته فرهنگي براي مدت پنج سال 2 هزار ميليارد ريال است كه سالانه در بسته فرهنگي به استان گلستان 400 ميليارد ريال تخصيص مي يابد.

*ساخت خانه كبدي در گلستان از سال آينده در دستور كار قرار دارد

قناعت تصريح كرد: با توجه به كسب عنوان نايب قهرماني تيم ملي كبدي آقايان و همچنين كسب عنوان سومي توسط بانوان در رقابت‌هاي المپيك آسيائي گوانگجو كه اغلب نفرات از استان گلستان بودند، ساخت خانه كبدي از سال آينده در دستور كار قرار دارد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه در بسته فرهنگي سال جاري جايي براي در نظر گرفتن اين مهم وجود ندارد، اما از محل اعتبار تملك در سال آينده، اعتباري براي احداث خانه كبدي در نظر گرفته مي‌شود كه كار ساخت آن نيز با جديت و شدت بيشتري دنبال مي‌شود تا در مدت كوتاهي به بهره‌برداري برسد.
قناعت با اشاره به كسب عنوان چهارمي رقابت‌هاي آسيايي گوانگجو چين توسط كاروان ورزشي كشور، از ورزش به عنوان يكي از مقوله‌هاي مهم و اساسي نام برد كه امروزه در سلامت و نشاط جامعه از اهميت زيادي برخوردار بوده و توانسته در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي جايگاه ويژه‌اي را به خود اختصاص دهد.
استاندار گلستان تاكيد كرد: ورزش از مهم‌ترين اولويت‌هاي جامعه است كه در دولت نهم و دهم نگاهي عميق و ويژه‌اي به آن شده است و بي‌ترديد توجه به ورزش در ايجاد سلامت، نشاط و شادابي جامعه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
به گفته قناعت،‌ خدمات دولت نهم و دهم در رشد و گسترش ورزش و دستيابي به سرانه يك مترمربع تا پايان برنامه پنجم يكي از هدف‌هاي مهم استان است.
وي يادآور شد: در كنار توسعه ورزش همگاني،‌ قهرماني و در راس آن ورزش پهلواني بايد به ورزش‌هاي بومي و محلي به خصوص ورزش‌هايي كه متعلق به اين استان است، ‌توجه خاص و ويژه شود.
وي اظهار داشت: ورزش‌هاي بومي و محلي ريشه در آداب، فرهنگ، سنن و اخلاق ما دارد و اين رشته‌ها، نسل به نسل گذشته تا به ما رسيده و ما نبايد كاري كنيم تا اين رشته‌ها به فراموشي سپرده شود و از سوي ديگر برخي كشورها آنها را به نام خود به ثبت برسانند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-902.html )