عنوان خبر:كاهش 15 درصدي مصرف گاز
پنجشنبه 9 دي 1389 - 21:44:57


مدير‌عامل شركت گاز گلستان از كاهش 15 درصدي مصرف برق در زمان 11 روزه اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها در گلستان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، رمضانعلي سنگدويني شامگاه ديروز در بازديد خبرنگاران از پروژه‌هاي گازرساني روستاهاي دوزين اظهار داشت: در دوران كوتاه هدفمندي يارانه‌ها در كشور شاهد 6.5 درصد كاهش مصرف گاز بوديم.
وي افزود: پيش از اجراي طرح مذكور طي 11 روز از تاريخ 28 آذرماه تا هفت دي‌ماه مصرف گاز رقم 75 ميليون متر مكعبي را نشان مي‌داد.
سنگدويني اظهار داشت: گازرساني به 48 روستاي دوزين از مصوبات دور اول سفرهاي استاني رياست جمهوري به استان گلستان بود.
به گفته وي تاكنون شركت گاز گلستان 300 ميليون تومان هزينه مصروف اين امر كرده است.
مدير‌عامل شركت گاز گلستان با اشاره به شمار خانوار بهره‌مند از نعمت گاز در روستاهاي دوزين تصريح كرد: تاكنون در كل پروژه‌هاي مرتبط به دوزين 5 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
وي با بيان ميزان پيشرفت پروژه گازرساني به مراوه‌تپه گفت: در مراوه‌تپه نيز تاكنون 20 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه گازرساني شده و تا دهه مبارك فجر به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.
سنگدويني تاكيد كرد: تا پايان سال 1390 پروژه روستاهاي دوزين به كار خود پايان مي‌دهد و در مراوه‌تپه نيز امسال شاهد بهره‌برداري از پروژه‌هاي كنوني هستيم كه در اين مسير تا 180 روستا قابليت گازرساني دارند.
وي ضمن اشاره به روستاهاي حاشيه جنگل خاطرنشان كرد: تاكنون 152 روستاي حاشيه جنگل گازدار شده‌اند و 97 روستا هنوز فاقد نعمت گاز هستند.
به عقيده سنگدويني امر گازرساني در اين روستاها از تخريب جنگل و آلودگي محيط زيست نيز جلوگيري مي‌كند.
مدير‌عامل شركت گاز گلستان اعلام كرد: گلستاني‌ها 1.5 ميليارد تومان براي گازرساني به روستاها خودياري كردند كه شركت گاز گلستان تمامي آن را به مردم بازگردانيد و اينگونه گازرساني به روستاهاي گلستان به صورت رايگان انجام گرفت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-904.html )