عنوان خبر:ضرورت جذب سرمايه‌گذار در گردشگري دريايي
پنجشنبه 9 دي 1389 - 21:46:04


مدير‌كل دفتر فني استانداري گلستان جذب سرمايه‌گذار در بسته‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري دريايي به استان را ضروري دانست و بر ساماندهي گردشگري دريايي تأكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، عليرضا عباس‌زاده در جلسه كارگروه گردشگري گلستان اظهار داشت: با توجه به بحث يارانه‌ها، ستاد تسهيلات سفر در سال جديد بايد با قوت بيشتري فعاليت كند و ضمن شكل‌گيري كميته‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها اعلام شده و احكام صادر و فعاليت‌ها شروع شود.
وي همچنين بر بررسي فعاليت واحدهاي غيرمجاز گردشگري تاكيد كرد و افزود: ضمن تهيه ليست اين واحدها، صلاحيت فعاليت‌ها مشخص شده و با تشخيص صلاحيت در كميته فني در خصوص جريمه آنها طبق كميسيون ماده 100 اقدام شود.
مدير‌‌كل دفتر فني استانداري گلستان گفت: اگر نگاه در مباحث گردشگري مثبت باشد و حساسيت‌ها در اشتغالزايي و درآمدزايي در نظر گرفته شود، رونق استان را به همراه دارد.
دبير كارگروه گردشگري گلستان نيز در جلسه گفت: ستاد تسهيلات سفرگلستان در سال جديد‌ با هدف فراهم آوردن تسهيلات لازم براي مسافران اين استان در ايام نوروز تشكيل شد.
فريدون فعالي اظهار داشت: كميته‌هاي دهگانه اين ستاد در راستاي خدمت‌رساني مطلوب به گردشگران تشكيل و هماهنگي‌هاي لازم در اين ستاد براي ارائه خدمات مطلوب به مسافران صورت مي‌گيرد.
وي ضمن اشاره به فعاليت بي‌نظير اين ستاد در سال گذشته، خواستار اجراي ماموريت‌هاي بهينه اين ستاد و استفاده مطلوب از خدمات ارگان‌ها در اين ستاد شد.
وي همچنين دراين جلسه به ساماندهي واحدهاي بدون مجوز در اماكن تفرجي اشاره داشت و افزود: بعضا واحدهايي كه تعداد آنها نيز كم نيست، بدون مجوز در محورهاي پرتردد گردشگري فعاليت مي‌كنند كه كنترل و نظارتي بر فعاليت آنها نيست واين مورد نياز به يك ساماندهي دارد.
مدير‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان بر تشكيل تيم نظارتي متشكل از ارگان‌هاي مرتبط براي بازديد از اين اماكن و اجراي طرح نظارتي تاكيد كرد.
فعالي ضمن اشاره به برگزاري چهارمين جشنواره فرهنگ اقوام ايران زمين در گلستان، همكاري دست‌اندركاران را تقدير كرد و افزود: براساس فرم‌هاي نظرسنجي اين جشنواره براي 500 نفر، 98 درصد بازديد كنندگان‌ ضمن بازديد از اين جشنواره در سنوات قبل، برگزاري جشنواره را براي استان لازم دانسته و موفقيت مسئولان را در برگزاري جشنواره اعلام داشتند.
وي همچنين با توجه به بحث يارانه‌ها، به هزينه‌هاي سربار واحدهاي اقامتي و پذيرايي اشاره داشت و گفت: در صورت بهره‌مند نشدن اين تاسيسات گردشگري از بسته‌هاي حمايتي دولت، اين واحدها متضرر مي‌شوند كه در اين راستا روساي اين جوامع گردشگري طي نامه‌اي خواستار توجه مسئولان به اين بخش از صنعت گردشگري شده‌اند.
مدير‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان بر توسعه گردشگري دريايي در اين استان تاكيد كرد و افزود: گسترش فعاليت‌ها در حوزه گردشگري دريايي از سياست‌ها‌ست و ايجاد تورها و بسته‌ها و پكيج‌هاي مسافرت‌هاي دريايي و همچنين جذابيت‌هاي صيد و صيادي در قالب تورهاي يك‌روزه، فضاي مناسب را براي توسعه گردشگري و همچنين درآمدزايي استان فراهم مي‌آورد.
فعالي تصريح كرد: طرح‌ها و برنامه‌هاي مدون و جامعي كه در راستاي توسعه استان ارائه شوند، مورد حمايت كارگروه گردشگري استان قرار مي‌گيرند.
وي به طرح توسعه در ناحيه سدها و آب‌بندان‌ها اشاره داشت و گفت: كميته كاري مشتركي تشكيل شده تا تاسيسات آبي استان در بسته‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري ساماندهي شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-905.html )