عنوان خبر:تشكيل نخستين كارگروه آمار
پنجشنبه 9 دي 1389 - 21:49:48


استاندار گلستان از ايجاد نخستين كارگروه آمار كشور در اين استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، جواد قناعت شامگاه چهارشنبه در جمع كارشناسان آمار دستگاه‌هاي اجرايي استان اظهار داشت: در اين كارگروه استاندار به عنوان رئيس، معاون برنامه‌ريزي استاندار به عنوان نايب رئيس و مديركل دفتر آمار معاونت برنامه‌ريزي نيز به عنوان دبير به انجام وظيفه مي‌پردازند.
وي با اشاره به لزوم دسترسي مديران به آمار صحيح تصريح كرد: يافته‌هاي درست آماري در مسير تصميم‌گيري مديران ضرورتي اجتناب‌ناپذير است به طوري كه انجام هيچ فعاليتي بدون توجه به آمار امكان‌پذير نيست.
استاندار گلستان خاطرنشان كرد: شاخص‌هاي آماري به مديران در سطوح مختلف كمك مي‌كند تا به پايش و بازبيني فعاليت‌ها و اقدامات خود بپردازند.
قناعت با اشاره به ضرورت اجراي هر چه سريع‌تر الگوي اسلامي ايراني پيشرفت آن را الگويي جديد، كاربردي و سودمند در برابر الگوهاي رنگارنگ غربي عنوان كرد و گفت: هر چه اين الگو با اطلاعات و آمار به روز و دقيق، مجهز شود مسير دستيابي به توسعه هموارتر و افق پيش رو روشن‌تر مي‌شود.
به گفته وي براي اجراي صحيح مدل توسعه اسلامي ايراني پيشرفت، يافته‌هاي علمي و آماري و تئوريك بايد از جنبه كيفي به وضعيت كمي تغيير موقعيت دهند تا كشور با بهره‌گيري از يافته‌هاي صحيح آماري در مسير دستيابي به اهداف افق 1404 حركت كند.
استاندار گلستان با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در كشور يادآور شد: در زمان حاضر كه كشور در شرايط جهش اقتصادي قرار دارد و هر چه يافته‌هاي آماري به واقعيت نزديك‌تر دسترسي به اهداف چشم‌انداز20 ساله آسان‌تر است.
قناعت توزيع عادلانه ثروت، افزايش بهره‌وري در كشور، اعمال مديريت منطقي و صحيح و رشد سرمايه‌گذاري منجر به ايجاد اشتغال را از ديگر دستاوردهاي دسترسي به آمار علمي خواند.
وي با يادآوري بروز اختلاف نظر ميان نمايندگان مجلس و مسئولان اجرايي گلستان درباره نرخ بيكاري استان اظهار داشت: اختلاف نظرهايي كه اخيرا درباره نرخ واقعي بيكاري در استان بين مسئولان اجرايي استان و نمايندگان مردم در مجلس رخ داد از جمله عواقب ارائه آمار متناقض و عدم دسترسي به آمار دقيق بود.
استاندار گلستان از تشكيل كميته بازرسي آمار خبر داد و خاطرنشان كرد: اين كميته موظف است آمار ارائه شده از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را قبل از ارائه به مركز آمار ايران، بررسي و از صحت و سلامت آن اطمينان حاصل كند.
به گفته قناعت تشكيل اين كميته، روشي موثر براي پيشگيري از ارائه احتمالي آمار متناقض از استان به مسئولان كشوري است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-907.html )