عنوان خبر:افزايش نرخ خريد تضميني گندم
پنجشنبه 9 دي 1389 - 21:54:39


مديركل غله و خدمات بازرگاني گلستان از افزايش نرخ خريد تضميني گندم در سال زراعي 1390 در مقايسه با سال زراعي جاري در استان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گلستان به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان، سيدحميدرضا ميرآفتاب اظهار داشت: در سال زراعي جاري نرخ خريد تضميني گندم به طور ميانگين و با رعايت تمام نهاده‌هاي انرژي 330 تومان بوده است كه در سال زراعي 1390 به مراتب بيشتر از اين رقم است.
وي افزود: نرخ خريد تضميني گندم با توجه به نهاده‌هاي انرژي، سوخت و ساير عوامل تاثيرگذار به زودي اعلام مي شود.
مديركل غله و خدمات بازرگاني گلستان با بيان اينكه نرخ خريد تضميني متفاوت از نرخ ملي گندم است، ادامه داد : نرخ ملي گندم كه برابر 2 هزار و 500 ريال اعلام شده، صرفا براي تعين نرخ آرد و براي مصارف مختلف بوده و ارتباطي با نرخ خريد تضميني گندم سال آينده ندارد.
ميرآفتاب بيان داشت: با توجه به اينكه گندم يكي از توليدات استراتژيك كشور است، دولت خود را موظف به حمايت همه‌جانبه از اين توليد مي‌داند، بنابراين برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده همواره به سمت افزايش نرخ خريد تضميني گندم همانند سال‌هاي گذشته است.
ميرآفتاب به تاثيرات اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در حوزه آرد و نان اشاره كرد و گفت: با اجراي اين قانون، رويكرد دولت به سمت هدايت يارانه‌ها در بخش توليد و حمايت از كشاورزان است.
وي افزود: با گذشت مدت كوتاهي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در بررسي‌ها سطحي به عمل آمده مشاهده شده كه مردم و نانوايان گلستاني حدود 15 درصد در مصرف آرد صرفه‌جويي داشته‌اند.
وي ادامه داد: با افزايش قيمت نان در چند ماه گذشته حدود 800 تن صرفه‌جويي در مصرف آرد استان اتفاق افتاده است.
ميرآفتاب ادامه داد: اين در حالي است كه اثرات نهايي و حياتي اجراي اين قانون در آينده مشخص مي‌شود.
عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور اضافه كرد: اثرات مثبت يا منفي هر طرحي در سه مقطع زماني كوتاه ‌مدت، ميان‌ مدت و بلند مدت بررسي مي‌شود كه بررسي كوتاه ‌مدت آن بيانگر اين بوده كه زمان تامين نان توسط مردم كاهش يافته و رقابتي تنگاتنگ در مشتري‌مداري نانوايان با افزودن افزودني‌هاي مجاز در تامين نان با كيفيت به وجود آمده است.
وي اثرات ميان مدت اجراي اين طرح را جلوگيري از ضايعات و مديريت منابع مالي مردم بيان كرد.
ميرآفتاب يادآور شد: در حال حاضر آرد با كيفيت به يك نرخ و يك ميزان بين نانوايان آزادپز و سنتي‌پز توسط اداره‌كل غله توزيع مي‌شود كه نانوايان مي‌توانند با مراجعه حضوري به اين اداره‌كل از آرد با كيفيت و به نرخ 300 تومان بهره‌مند شوند.
وي تصريح كرد: همشهريان در صورت بروز هرگونه مشكل نيز، مي‌توانند از طريق سامانه پيام كوتاه 100001460، تلفن گوياي 124 و شماره 2227089 واحد روابط عمومي اداره‌كل غله و صدا و سيماي مركز گلستان، مراتب را اعلام كرده تا در اسرع وقت گزارشات مردمي پيگيري و رسيدگي شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-908.html )