عنوان خبر:انجام بيش از 54 هزار آزمايش كلرسنجي آب
پنجشنبه 9 دي 1389 - 22:06:40


مدير كنترل كيفي و نظارت بر بهداشت شركت آب و فاضلاب شهري گلستان گفت: در سال گذشته بيش از 54 هزار آزمايش كلرسنجي آب در گلستان انجام شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب شهري گلستان، سيدمحمد سيدخادمي اظهار داشت: طي اين مدت 2 هزار و 675 مورد نمونه‌برداري ميكروبي و 2 هزار و 526 مورد آزمون HPC از شبكه و مخازن صورت گرفت كه همه نمونه‌ها فاقد آلودگي بوده است.
وي تصريح كرد: همچنين ميزان كدورت‌سنجي از شبكه توزيع استان گلستان نيز 4 هزار و 904 نمونه بوده است كه شامل كدورت‌سنجي از شبكه‌ها و منابع تامين و تصفيه خانه بوده است.
مدير كنترل كيفي و نظارت بر بهداشت شركت آب و فاضلاب شهري گلستان ادامه داد: همچنين 331 مورد نمونه‌برداري آناليز شيميايي از شبكه، مخازن و منابع انجام شده است.
سيدخادمي تعداد آزمايشگاه‌هاي فعال ميكروبي، شيميايي و بيولوژيك و فاضلاب براي كنترل آزمايشات آب و فاضلاب در سطح شهرهاي استان را 22 واحد بيان كرد و گفت: تمامي اين آزمايشات و نمونه‌برداري‌هاي صورت گرفته براي اطمينان از بهداشت آب انجام شده است.
وي بازديد دوره‌اي از مخازن و ايستگاه‌هاي كلرزني استان، ساخت محلول (DPD) به ميزان 20 ليتر با صرفه‌جويي معادل 10 ميليون ريال، تهيه پركلرين و گاز كلر مورد نياز شهرها به ميزان 71 هزار و 452 كيلوگرم و عقد قرارداد خريد تجهيزات آزمايشگاه مرجع آب و فاضلاب در استان گلستان را از ديگر اقدامات واحد كنترل كيفي شركت بيان كرد.
مدير كنترل كيفي و نظارت بر بهداشت شركت آب و فاضلاب شهري گلستان گفت: 5 هزار متر مكعب مخازن ذخيره و 50 كيلومتر شبكه توزيع و خط انتقال براي بهبود وضعيت كيفي آب در سه ماهه اول 1389 شست و شو و گندزدايي شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-917.html )