عنوان خبر:توليد سالانه حدود 5 ميليون اصله نهال
جمعه 10 دي 1389 - 13:41:22


رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان گفت: استان گلستان با دارا بودن اقليم مناسب و طول دوره رويش طولاني، از استان‌هاي نسبتا مهم در توليد نهال درختان مثمر و غيرمثمر است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان گلستان،عباس‌علي نوري‌نيا اظهار داشت: هم اكنون طبق آمار ارائه شده سالانه حدود 4 تا 5 ميليون اصله نهال درختان ميوه و همچنين بين 11-10 ميليون اصله نهال درختان غيرمثمر در استان توليد مي‌شود.
وي افزود: يكي از مراكز مهم تحقيقاتي كشاورزي و منابع طبيعي گلستان را واحد تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال استان تشكيل مي‌دهد كه از سابقه ديرينه‌اي در استان و كشور برخوردار است.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان گفت: در اين موسسه باتوجه به دستورالعمل‌هاي ارائه شده فعاليت بر روي نظام‌مند كردن توليد نهال را در دستور كار خود قرار دارد .
نوري‌نيا خاطرنشان كرد: باتوجه به درخواست‌هاي ارائه شده براي دريافت مجوز احداث نهالستان و پس از بررسي‌هاي انجام شده در خصوص امكانات، شرايط و دانش توليد، هم‌اكنون براي تعداد 14 نهالستان در استان گلستان حدود 34 برگ مجوز موقت توليد نهال صادر شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-926.html )