عنوان خبر:وجود 13 ايستگاه تحقيقات كشاورزي در گلستان
سه شنبه 14 دي 1389 - 21:01:59


رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان گفت: در كشور 300 ايستگاه تحقيقاتي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي وجود دارد كه 13 ايستگاه آن در استان گلستان قرار دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان، عباسعلي نوري‌نيا اظهار داشت: شعار امسال هفته پژوهش نقش علم در توليد ثروت و تبديل ايده به پديده است و جهت‌گيري علمي ما بايد به گونه‌اي باشد كه اثر‌بخشي آن را در جاي جاي استان ببينيم.
وي افزود: مسئوليت‌هاي فراواني بر عهده پژوهشگران است كه از جمله آنها مي‌توان به‌ تأمين امنيت غذايي، حفاظت از منابع پايه و رسيدن به توسعه پايدار اشاره كرد.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان گفت: همچنين با مسائل زيادي چون منابع تجديدپذير در معرض خطر مانند پوشش گياهي، حوضه‌هاي آبخيز، منابع آب و خاك، افزايش توليدات غذايي، مديريت توليد در شرايط تنش، كاهش و توزيع نامناسب پراكنش بارندگي، جامعه بهره‌برداران و بازار مصرف نيز مواجه هستيم.
نوري‌نيا با بيان اينكه بالاترين ميزان توليد گندم را در ايران استان گلستان دارد، افزود: اين چيزي است كه از تحقيق به دست مي‌آيد.
وي به مزاياي سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش اشاره كرد و گفت: از مزاياي سرمايه‌گذاري در اين بخش، كاهش هزينه‌هاي توليد، كاهش ضايعات، شناسايي ظرفيت‌هاي جديد، بومي ‌كردن فناوري‌ها و كاهش ريسك‌پذيري بوده و به اين صورت مي‌بينيم كه پژوهش هزينه نيست بلكه سرمايه‌گذاري است.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان خاطرنشان كرد: براي هر چه بهتر شدن روند تحقيقات طي جلساتي كه با پژوهشگران داشتيم پيشنهاداتي مطرح شد كه از جمله آنها تعيين اولويت براي كاهش موازي‌كاري‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري‌، افزايش سطح علمي و فني پژوهشگران، استفاده از نتايج پژوهشي، همكاري پژوهشگران در حوزه‌هاي مختلف تخصصي، حمايت از پژوهشگران و تشكيل انجمن پژوهشگران استان گلستان بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-975.html )