عنوان خبر:بدهكاري 38 ميليارد ريالي گلستاني‌ها به شركت برق
سه شنبه 14 دي 1389 - 21:12:47


مديرعامل شركت توزيع نيروي برق گلستان گفت: بدهكاري مشتركان اعم از خانگي، تجاري، اداري و صنعتي به شركت توزيع نيروي برق گلستان در مجموع به رقم 38 ميليارد ريال رسيده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، قاسم شهابي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مطالبات معوق شركت در بخش‌هاي خانگي و دولتي به ترتيب يك ميليارد و 500 ميليون تومان است و مابقي مشمول بخش‌هاي كشاورزي، صنعتي، تجاري و آزاد است.
وي از تامين برق متقاضيان شهري و روستايي و اصلاح شبكه‌هاي فرسوده به عنوان دو وظيفه مهم شركت ياد كرد و افزود: طي سفر سوم رياست جمهوري به استان مبلغ 10 ميليارد تومان به اصلاح شبكه‌هاي فرسوده تخصيص يافته است.
به گفته شهابي به دليل گرماي بالاي برخي نقاط در استان ميزان فرسودگي تيرهاي برق به مراتب سريع‌تر از ساير نقاط استان است.
مدير‌عامل شركت برق گلستان ضمن اشاره به نهادينه كردن فرهنگ مديريت مصرف از سال 1385 در استان خاطرنشان كرد: تاكنون مميزي 10 هزار واحد تجاري، بانك‌ها، فرمانداري‌ها، بخشداري‌ها و شهرداري‌ها در كل سال به انجام رسيده و به مواردي كه معناي پرمصرفي مي‌داد تذكر داده شده است.
شهابي از آموزش مديريت مصرف به 30 هزار دانش‌آموز در استان خبر داد و افزود: دولت نيز در راستاي كاهش مصرف نيرو نيز بالاترين نرخ انرژي مصرفي را براي ادارات كه خود الگوي مصرف براي همگان به شمار مي‌آيند در نظر گرفته است.
مدير‌عامل شركت توزيع نيروي برق گلستان از شهروندان خواست در اوج بار مصرف خود را كاهش دهند و بر مصرف برق خود مديريت لازمه را داشته باشند.
شهابي تصريح كرد: هرچه در اوج بار (از نيم ساعت قبل از اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن) مصرف شود به مبلغ بهاي برق مشترك افزوده مي‌شود.
وي ادامه داد: شركت توزيع نيروي برق استان گلستان به 500 هزار مشترك ارائه خدمات مي‌كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-979.html )