عنوان خبر:طرح جابه‌جايي روستاي بزاق‎آباد
سه شنبه 14 دي 1389 - 21:14:34


فرماندار شهرستان گنبدكاووس گفت: طرح جابه‌جايي روستاي بزاق‎آباد فرصتي ويژه براي اهالي دو روستاي امان‌قرجه و بزاق‌آباد است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، غلامعلي سوسرايي صبح امروز در جلسه بررسي وضعيت جابه‌جايي روستايي بزاق‌آباد از توابع بخش مركزي اين شهرستان اظهار داشت: دولت با هدف خدمت‎رساني به مناطق روستايي در مصوبات سفر رياست جمهوري فرصتي ويژه را براي جابه‌جايي روستاي بزاق‎آباد و سكونت روستائيان در روستاي امان‌قرجه فراهم كرده است.
وي با بيان‎ اينكه 19خانوار اصلي اين روستا يارانه و كمك 15ميليون ريالي بلاعوض دولت را براي جابه‌جايي دريافت كرده‎اند و هم‌اكنون در حال دريافت زمين هستند، افزود: براي استقرار اهالي روستاي بزاق‌آباد در روستاي امان‌قرجه بايد به موارد قانوني براي تحويل زمين به خانوارهاي فرعي توجه كرد و نرخ رشد آينده روستاي امان‌قرجه و بزاق‌آباد را در نظر گرفت.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به اينكه مراتع محدوده روستاي امان‌قرجه متعلق به دولت است و براي مساعدت بيشتر روستاييان از مراتع آن بهره‌برداري مي‌كنند، افزود: بايد جلسه‌اي با حضور نمايندگان مديران كل مديريت بحران، بنياد مسكن، دفتر روستايي استانداري، دهياران و شوراهاي روستاهاي ياد شده گذاشته شود تا در خصوص چگونگي دريافت تسهيلات و زمين و شناسايي خانوارهاي فرعي و تعيين مبلغ آماده‌سازي تصميم‌گيري شود.
سوسرايي طرح جابه‌جايي روستاي بزاق‎آباد را فرصتي براي اهالي دو روستا برشمرد كه مي‌تواند به توسعه و رشد روستاييان و بهبود زندگي اهالي اين دو روستا بينجامد.
وي با تاكيد بر اينكه شورا و دهيار امان‎قرجه بستر را براي اجراي اين پروژه مهيا كنند، تصريح كرد: نتيجه نهايي طرح جابه‌جايي روستاي بزاق‌آباد به امان‎قرجه بايد تا دو هفته ديگر مشخص شود.
مديركل مديريت بحران استان گلستان نيز در اين جلسه با بيان اينكه طرح جابه‌جايي روستاي بزاق‌آباد يكي از 50 طرح جابه‌جايي استان است، افزود: اين طرح با نگاه خدمت‌رساني به مردم انجام مي‌شود.
رسول حسام اظهار داشت: جابجايي اين روستا تحت تاثير سد بالادست اين روستا انجام مي‌شود.
وي همچنين از جابه‌جايي 20 روستاي استان خبر داد و گفت: طرح جابه‌جايي روستاي بزاق‌آباد طرح ويژه‌اي از سوي دولت خدمتگزار است.
معاون عمران و برنامه ريزي فرماندار شهرستان گنبدكاووس نيز با اشاره به اينكه قطعات واگذار شده به 19 خانوار اصلي روستاي بزاق‌آباد در قطعات 300 متري واگذار شده به تشريح اقدامات انجام شده براي جابه‌جايي روستاي بزاق‌آباد و تلاش‌هاي شهرستاني در اين خصوص پرداخت.
احمد دستمرد جابجاي اين روستا را به نفع مردم ارزيابي كرد وافزود: اين جابه‌جايي سبب توسعه بيشتر روستايي مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-980.html )