عنوان خبر:احمدی‌‌نژاد:مردم به سمت ساده‌زیستی رفتند اما دولت آغازگر اشرافی‌گری شد
چهارشنبه 15 دي 1389 - 18:43:50


رئیس‌جمهور پس از آنکه به نقطه آغاز اشرافی‌گری در سال های پس از انقلاب اشاره کرد، موضوع ریشه‌کن کردن فقر در کشور را پیش کشید و تصریح کرد: بودجه جاری کشور 55 هزار میلیارد تومان است که اگر 10 درصد این مقدار صرفه‌جویی شود فقیری در کشور پیدا نمی‌شود.



به گزارش رجانيوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور در ادامه سفر استانی خود به سمنان امروز در جمع مدیران استان ضمن تشکر از آن‌ها به خاطر فعالیت‌هایشان گفت: برخی وقتی کم می‌آورند علیه دولت و مدیران حرف می‌زنند و به عنوان مثال می‌گویند که بهره‌وری در ادارات دولتی کم و نیم ساعت است؛ این حرف‌ها درست نیست و کارشناسی نشده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اقدامات امروز ما الگویی برای تمام بشریت است بیان داشت: برخی روسای کشورها در دیدارهایی که با آنها داشتم از ما می‌خواستند که الگو بگیرند و برایشان کارشناس بفرستیم تا از تجربیات ما استفاده کنند. ما هم در سکوت و به دور از تبلیغات این کار را انجام دادیم. از آن‌ها هم خواستیم که در این زمینه تبلیغ نکنند چرا که به ضرر خودشان تمام می‌شود. یا گاهی وقت‌ها با برخی از روسای کشورها وقتی تماس می‌گیریم و می‌خواهیم برای دیدارهای دوجانبه زمانی در نظر گرفته شود می‌گویند که می‌خواهیم سفر استانی برویم.

وی خطاب به مدیران استان سمنان گفت: فرصت مدیریت در این سرزمین مغتنم است و باید قدر آن را بدانیم این بالاترین عبادت در عالم نوکری است چراکه خداوند مردم را محترم و عزیز می‌شمارد شما هم باید از فرصت‌ها برای انجام ماموریت به بهترین نحو استفاده کنید.

تاکید رئیس‌جمهور بر صرفه‌جویی و کنترل مصرف

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر صرفه‌جویی و کنترل مصرف گفت: مدیریت مصرف باید از دستگاه‌های اجرایی شروع شود صرفه‌جویی در خون مردم سمنان است اما باز هم جا برای صرفه‌جویی وجود دارد. از وقتی قیمت بنزین برای دستگاه‌های دولتی آزاد شد با این که خدمات بیشتر شده بود مصرف نصف شد. نسبت هزینه‌های مصرفی در دولت نهم کاهش یافت اما هنوز جا برای کاهش بیشتر وجود دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به وجود مشکلات مالی در میان مردم گفت: دانشجویانی به من مراجعه می‌کردند که از شهرستان آمده بودند و در تنگنای مالی قرار داشتند. با کم کردن هزینه‌ها می‌توان مشکلات بسیاری از این‌ها را حل کرد و گاهی حل مشکل یکی از این‌ها مثل نجات یک دنیا است. بسیاری از هزینه‌ها می‌تواند نباشد و هزینه‌ای که شما می‌کنید می‌تواند خیلی کمتر شود.

وی در ادامه در جمع مدیران استان سمنان گفت: در مورد هدفمندی یارانه‌ها انتظار من این است که این استان در مصرف در اجرای این طرح الگو شود و فهرست هزینه‌ها را تهیه و راه‌حل کم کردن آن را پیدا کنیم.

مردم را در قفس بزرگی به نام تهران جمع کرده‌ایم

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه چه کسی گفته که اروپا و آمریکا به سعادت رسیده است؟ اظهار داشت: دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیست‌ها اجازه نمی‌دهد که فریاد مردم مظلوم این کشورها به گوش جهانیان برسد. استاد دانشگاهی که در یکی از کشورها اصرار داشت مرا ببیند به من گفت که ما همه حرف‌های شما ملت ایران را قبول داریم اما در سیطره صهیونیست‌ها هستیم و نمی‌توانیم حرف بزنیم. 70 درصد مردم اروپا دنبال اندیشه ملت شما هستند و از این وضع به ستوه آمده‌اند اما رسانه‌ها در دست صهیونیست‌ها است.

احمدی‌نژاد افزود: زندگی که همه مردم بدوند تا جیب سرمایه‌داران پر شود زندگی جهنمی و ضد انسانی است. به عنوان مثال همین زندگی آپارتمان نشینی با فرهنگ و روحیه ملت ما همخوانی ندارد زمانی بود که به خاطر شرایط اضطراری تلاش داشتیم این آپارتمان‌ها را بسازیم و در اختیار مردم قرار دهیم اما هر خانواده‌ای نیازمند آن است که یک خانه مستقل داشته باشد، حیات داشته باشند و بتوانند به خوبی زندگی کنند. ما سرزمین بزرگی داریم.

وی تصریح کرد: این درست نیست که مردم را در قفس بزرگی به نام تهران جمع کرده‌ایم و دائم هم به آنها فشار می‌آوریم. هم اکنون 75 میلیون جمعیت داریم اگر این جمعیت 150 میلیون شود و به هر کس 1000 متر برسد یکصدم وسعت ایران هم نمی‌شود. ما باید الگوها را عوض کنیم و سمنان می‌تواند در این زمینه الگو باشد.

مردم پس از انقلاب به سمت ساده‌زیستی رفتند اما چندی بعد اشرافی‌گری از دولت آغاز شد

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: اگر تجمل‌گرایی در ایران آمد منشاء آن دولت و حکومت بود. بعد از انقلاب هم که مردم به سمت ساده‌زیستی رفته بودند باز هم اشرافی‌گری از دولت شروع شد. بیایید این رویه را معکوس کنیم. من نمی‌گویم که مردم مرفه نباشند بلکه اسراف و تبذیر را از بین ببریم.

اگر 10 درصد در بودجه کشور صرفه‌جویی شود، فقر ریشه‌کن می‌شود

احمد‌نژاد با بیان اینکه اگر هدفمندی به خوبی اجرا شود می‌توان در گام اول فقر را ریشه‌کن کرد تصریح کرد: بودجه جاری کشور 55 هزار میلیارد تومان است که اگر 10 درصد این مقدار صرفه‌جویی شود فقیری در کشور پیدا نمی‌شود.

ساخت ایران براساس الگوی ایرانی و اسلامی

وی چنین تاکید کرد: الگوی برنامه‌ریزی و ساختن ایران باید عوض شود ساخت ایران باید براساس الگوی ایرانی و اسلامی باشد. اسلامی آن به مفهوم این است که ما نمی‌خواهیم مثل نظام سرمایه‌داری شویم و ایرانی آن این است که از ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران برای پیشرفت استفاده کنیم.الگوی ما رسیدن به جامعه مهدوی است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما معیار، آرمان و هدف داریم و متکی بر فرهنگ، ظرفیت و توانمندی‌های ایران باید الگوی خود را پیش ببریم. مهمترین عنصر در الگوی ایرانی اسلامی توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه است اگر به استعدادهای طبیعی منطقه در برنامه‌ریزی‌های توجه نکنیم حیات منطقه از بین می‌رود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-989.html )