عنوان خبر:جريان موسوم به فتنه ، سرد ، بي روح و افسرده شده است
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:37:15


معاون فرهنگي، اجتماعي و راهبردي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز جريان موسوم به فتنه، سرد و بي روح و افسرده شده و نفس هاي آخرين خود را مي كشد.



'محمد حسين صفار هرندي' سه شنبه شب در گفتمان 'فتنه و بصيرت' در تالار فخرالدين اسعد گرگاني افزود: شناخت مقوله فتنه و راههاي موجهه با آن بايد همچنان در دستور كار جامعه باشد زيرا فتنه ها تمامي ندارد و از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون، همواره افت و خيزهايي در مسير انقلاب و هجوم هايي از بيرون وجود داشته است.
وي با اشاره به پيچيدگي دشمن تصريح كرد: تعبير فتنه در مورد اين نوع از عمليات دشمن و آنچه خود ما ممكن است سبب ساز وجودش بوده باشيم، تعبير حكيمانه اي است، البته ما در مقابل دست بسته نيستيم و به موازات پيچيده شدن فتنه ها، امكان پيچيده شدن داريم و بايد همواره به خداوند پناه برده و بصيرت داشته باشيم.
وزير سابق ارشاداسلامي با بيان اينكه فقط كساني در مقابل فتنه طاقت مي آورند كه خود را به بصيرت و صبر تطهير كرده باشند، به وقايع پس از انتخابات سال گذشته اشاره كرد و گفت: سال گذشته سال محك خوردن و بصيرت بود و بدون ترديد توده مردم امتحان خوبي پس دادند و با حضور 40 ميليوني خود در آزمون انتخابات، سرافراز شدند.
وي ياداور شد: اما كساني كه از آنها توقع مي رفت راهنماي مردم در محاسبه و برآورد و موضع گيري باشند به شرايطي رسيدند كه من شخصا معتقدم برخي از آنها متوجه نبودند عاقبت چه مي شود و الان عواقب و آثار آن را مي بينند.
صفار هرندي با طرح اين پرسش كه چه شد خواص از مردم در فهم قضايا جا ماندند ،ادامه داد: من اين فهم را از همان نقطه انتخابات شروع مي كنم، با احترامي كه قائل هستيم براي راي مردم از هر جنسي كه بوده و انتخابي كه كردند، اما سوال اين است كه چطور كساني چشمان خود را به واقعيت هاي بي شمار بستند.
وي تصريح كرد: برآورد برخي از چهره هاي شاخص دوم خرداد و بعدها جبهه سبز ، قبل از انتخابات اين بود كه انتخابات را نمي بريم و رئيس جمهور كنوني (احمدي نژاد) رئيس جمهور آينده نيز خواهد بود، آقاي خاتمي در گفت و گو با افراد مختلف از جمله علي احمدي وزير سابق آموزش و پرورش بر اين نكته تاكيد كرده بود و براي ايشان اين صحنه روشن بود و برآورد داشتند.
صفار هرندي در ادامه تصريح كرد: البته شخص آقاي خاتمي زرنگي كرد و وارد انتخابات نشد و هر چه اطرافيان و طرفداران وي اصرار كردند، طفره رفت و باور داشت كه در اين انتخابات شكست مي خورد.
معاون سپاه ادامه داد: آقاي احمدي نژاد رئيس جمهوري بود كه توانسته بود تصويري از عملكرد يك دولت را آشكار كند و مردم نيز خدمات را مي ديدند و بر استمرار آن تاكيد داشتند و در نظرسنجي ها در بيشتر شهرستان ها اقبال به رئيس جمهور 9 به يك و در برخي هشت به دو و هفت به سه بود و به صورت آشكاري، فاصله بين موسوي و رئيس جمهور را نشان مي داد.
وي با بيان اينكه در معدود شهرهايي راي موسوي كمي بيشتر از احمدي نژاد بود ،گفت: در تهران رقابت نزديك تر و آقاي احمدي نژاد چهل و خرده اي درصد و اقبال به موسوي 27 تا 33 درصد بود اما در نهايت وقتي آمارها جمع زده مي شد فاصله معنادار به نفع آقاي احمدي نژاد بود.
وزير سابق ارشاد اسلامي ادامه داد: در انتخابات نيز وقتي ديدند احمدي نژاد 24 و آنها 13 ميليون راي آورده اند، اول گفتند تقلب شده بعد كه ديدند فايده ندارد مي گويند، راي ما كيفي و نماينده اقليت معنوي جامعه است ، ببينيد چطور اين محاسبات سياسي و ملاك ها و معيارهاي حزبي مي آيد و حرفي را بر زبان آنها جاري مي كند در حالي كه خود آنها قبلا مي گفتند شهروند درجه يك و دو نداريم و راي همه يكسان است ، اما آقايان وقتي ديدند راي شان كم شد ، گفتند راي من استاد دانشگاه ، بازاري و اشرافي تهران نشين با فردي در روستاي دور افتاده برابري مي كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، خدمات انجام شده از سوي دولت را در حمايت از رئيس جمهور موثر دانست و گفت: در دولت نهم مردم مي ديدند كه چند برابر خدمات هشت ساله دولت خاتمي را تنها در دوره چهار ساله آقاي احمدي نژاد دريافت كرده اند.
به گفته وي، در كل دوران پس از انقلاب تا ابتداي شروع دولت نهم ميزان راه روستايي احداث شده در كشور بيش از هجده هزار كيلومتر بود اما اين شاخص در دولت نهم به 29 هزار كيلومتر رسيد و قضاوت منصفانه مردم در شهرهاي كوچك و روستاهاي دور افتاده موجب راي بالاي آنها به رئيس جمهور شد.
وي تاكيد كرد: اگر چه يك انتقادي هميشه متوجه دولت آقاي احمدي نژاد بود و بارها گفته مي شد كه از بس شما نگاهتان به شهرها و روستاهاي محروم است از تهران غافل شده ايد و وي تاكيد مي كرد كه بايد فعاليت ها در تهران نيز صورت گيرد.
صفار هرندي در همين زمينه تصريح كرد: البته اميدي هم داشتيم كه اگر دولت در تهران سرمايه گذاري نكند (به جاي آن در نقاط محروم سرمايه گذاري شود)از طريق شهرداري كه پولدار و قدرتمند و با امكانات زياد است ، خدمات به مردم ارائه مي شود.
وي با بيان اينكه در يك فقره بودجه فرهنگي هنري شهرداري تهران در اين سالها، معادل كل بودجه ارشاد زمان ما (دولت نهم) بود ،افزود: در اين صورت، به مردم تهران ظلم نيست كه يك سري از خدمات خود را از طريق شهرداري دريافت كنند و دولت خدمات خود را به شهرها و و روستاهاي دور افتاده ببرد.
وي ياداور شد: خدمات انجام شده در دولت نهم، تغيير را در چشم مردم ملموس كرد اما متاسفانه يك سري از خواص چشم هاي خود را بسته بودند، نه اينكه اين خبرها را دريافت نمي كردند بلكه اصرار داشتند اين خبرها را دريافت نكنند.
صفار هرندي ادامه داد: بارها به دوستان مطبوعات مي گفتم شما تمام قبح را نشان مي دهيد، در حاليكه مردم خدمات را مي بينند و اين امر موجب فاصله مردم از شما مي شود.
معاون سپاه پاسداران اظهار داشت: به دوستان مطبوعات مي گفتم كه حسرت به دل ما ماند كه بگوييد دولت يك كار خوب كرده، برخي از شما حتي يك كار خوب دولت را نديديد؟ انگار شما در عالم ديگر هستيد با اين روش معلوم است كه از چشم مردم مي افتيد ، البته نقدهايي نيز به دولت وجود داشت.
وي با اشاره به اينكه آنها تصويري بي تعقل، بي سواد، خرافاتي و هيجان زده از دولت ارائه مي كردند ، افزود: بايد از آنها سوال مي شد دولتي كه به گفته خودتان يك مشت خرافاتي در آن جمع اند پس چرا عمل آنها از دولت هاي گذشته بيشتر است.
صفار هرندي همچنين با بيان اينكه تا پيش از دولت نهم هيچ وقت جرياني اصولگرا به طور جدي در مديريت كشور نبوده و اين فرصت به آنها داده نشده بود ،گفت: در بدو شروع كار در دولت نهم، در وزارت ارشاد نزديك 400 پروژه نيمه تمام و يا تازه آغاز شده داشتيم، مثلا پروژه اي نيمه تمام با 21 سال در آذربايجان شرقي، پروژه اي در همدان با 13 تا 16 سال كه ميزان پيشرفت آن تا ابتداي دولت نهم حدود 35 درصد بود و ظرف حداكثر دو سال و نيم ، مابقي آن ساخته و تحويل مردم شد.
وي افزود: كتابخانه مركزي همدان اتفاقا روي تپه اي بود و 13 سال نيمه تمام جلوي چشم مردم بود و شده بود آينه دق، بالاخره در سفر استاني دولت به چشم افتاد و گفتيم اين چيست؟ گفتند اين مكان قرار بود كتابخانه بشود، در همان سفر اعتباري براي آن به تصويب رسيد كه ساخته و افتتاح شد.
اين روزنامه نگار و تحليلگر با بيان اينكه نظير اين نمونه ها بارها در سفرهاي استاني اتفاق افتاد ، ياداور شد: سوال مردم اين است كه چطور شما مي گوييد اين ها خرافاتي هستند اما چنين كارهايي انجام مي دهند و در حالي كه اين ها دولتمردان واقعي اند.
وي افزود: برخي نيز دولت را متهم به دروغگويي مي كردند، راه آهن شيراز اصفهان تا دولت نهم پنج درصد پيشرفت فيزيكي داشت، تا اينكه در سال 85 دولت سراغ اين پروژه رفت و تا قبل از پايان كار دولت نهم حركت ريل را به چشم مردم آورد، البته آن موقع هنوز كامل نشده بود ولي 95 درصد كه ساخته شده بود، اما چطور گفتند هيچ كاري نشده، اينجا مردم مي ديدند شما دروغ مي گوييد.
وي همچنين با اشاره به اينكه بايد ديد خواص به چه علت از توده جامعه جدا ماندند، خاطرنشان كرد: تعلق بعضي به اموال و اولاد و بعضي به جايگاههايي كه اشغال كرده اند مانع از اين مي شود كه حق را ببينند و اين ها زواياي پنهان فتنه است.
وزير سابق ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه برخي از خواص حاضر نشدند تحليل هاي كليشه اي خود را به نفع حقيقت كنار بزنند ،يادآور شد: علت اينكه برخي از خواص ما از مردم كم آوردند و رفوزه شدند اين بود كه دانش هاي آنها حجابي در مقابل چشمانشان شد و براي همين امام (ره) همواره بر تهذيب نفس اشاره مي كردند.
وي با بيان اينكه در توده مردم اين جور دلبستگي ها كمتر است ،اضافه كرد: مردم عموما تعلقات شان به دنيا محدود است، زمين و خانه هاي ويلايي و ماشين هاي ميليوني ندارند و زنان و فرزندان شان با كمترين توقع زندگي مي كنند.
وي ادامه داد: اما كساني هستند كه توقع همسر و فرزندان شان چنان است كه همان ها آنها را به جهنم مي برند، چقدر پدرها كه توسط فرزندان خراب شدند و گذشته خود را تباه كردند، اين فرزندان سابقه نوراني پدران خود را خراب كردند، پدراني كه پاي نهال انقلاب همه جور جانفشاني كرده بودند.
صفار هرندي گفت: توده مردم تعلقاتشان حتي اگر فرزندانشان بخواهند از اين جنس نيست و بسياري از بزرگان ما هم نمي پسندند كه فرزندانشان فوق مردم، امتياز خواهي كنند.
وي با بيان خاطره اي از رهبر معظم انقلاب افزود: در دوره سازندگي و موج برخي از كارهاي اقتصادي، ايشان به فرزندان خود فرمود من مانع از فعاليت شما نمي شوم اما اگر خواستيد دنبال اين فعاليت ها برويد نام شما مال خودتان باشد و ديگر تعلق به من نداريد، برخلاف برخي از بزرگاني كه فرزندان آنها در كارهاي اقتصادي وارد شدند و به فرزندان خود اجازه دادند از رانت و وابستگي به پدران استفاده كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به محاكمه خواصي كه سال گذشته مملكت را به آشوب كشيدند ،خاطرنشان كرد: اين ها طبق نظر قوه قضائيه در موقع خود قطعا محاكمه مي شوند و ما هم تابع اين مصلحت نظام هستيم اما بالاتر از محاكمه اين افراد در دادگاه ، اين ها در برابر وجدان و افكار عمومي محاكمه مي شوند.
وي با اشاره به اينكه برخي خواص به دنبال توهمات دروني خود بودند ،گفت: در حوادث سال گذشته آمريكايي ها مي گفتند كه اگر شورش داخلي در ايران صورت بگيرد؛ ما هم عمليات نجات بخش را از بيرون انجام خواهيم داد، مردم بصيرت دارند اما خواص بي بصيرت محاسبات را درست انجام نمي دهند.
وي با اشاره به اينكه الان كساني مانند بهايي ها، داريوش همايون و خوانندگان لس آنجلس نشين طرفدار جنبش سبز شده اند، گفت: بي بصيرتي محصول تعلق داشتن اين انسان ها به توهمات خود است در حاليكه توده مردم اين طور نيستند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-995.html )