عنوان خبر:برگزاري كارگاه آموزشي كارت امتيازي متوازن
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:38:26


براي نخستين بار در كشور كارگاه آموزشي كارت امتيازي متوازن BSC در استان گلستان برگزار شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع و معادن گلستان، اين كارگاه آموزشي در محل مجتمع فرهنگيان گرگان برگزار شد.
سرپرست سازمان صنايع و معادن استان گلستان در مراسم افتتاحيه اين دوره آموزشي گفت: در دومين جلسه ستاد معين استان گلستان پروژه‌هاي آسيب‌شناسي و رفع موانع اشتغالزايي در استان و عارضه‌يابي مشكلات توليدي در واحدهاي صنعتي گلستان به تصويب رسيده است كه پروژه عارضه‌يابي با اخذ مصوبه در جريان سفر سوم هيئت دولت به استان بر اجرايش تاكيد شده است.
حسين طلوعيان اظهار داشت: مقرر است اين پروژه‌ها كه با هدف رفع معضل بيكاري و رشد و توسعه صنعتي استان تعريف شده‌اند با همكاري شركت نوسازي صنايع ايران انجام پذيرند.
وي تصريح كرد: در همين راستا كارگاه آموزشي كارت امتيازي متوازن BSC با هدف بومي‌سازي متدولوژي شناسايي و سرعت بخشيدن به اجراي استراتژي‌هاي توسعه اشتغال در سطح استان و افزايش بهره‌وري در واحدهاي صنعتي استان گلستان و با حضور پروفسور يوشيكاوا استاد دانشگاه‌هاي يوكوهاماي ژاپن و ادينبراي انگلستان برگزار مي‌شود.
به گفته طلوعيان مدل كارت امتيازي متوازن تكنيكي براي تبديل استراتژي به عمل است به عبارتي ديگر مدل مزبور تكنيكي براي عملياتي ساختن آرمان، ماموريت و استراتژي‌هاي سازمان‌ها است.
وي ادامه داد: كارت امتيازي متوازن صرفا نقش كنترلي نداشته و معيارهاي آن براي توصيف عملكرد گذشته به‌كار نمي‌روند بلكه اين معيارها ابزاري براي تبيين استراتژي ساز‌مان است كه با هماهنگي فعاليت‌ها در سطوح مختلف سازمان امكان دستيابي به اهداف سازماني را ميسر مي‌سازد.
سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان افزود: مدل كارت امتيازي متوازن٬ نگرش جديدي براي اجراي استراتژي در سازمان است و به دنبال اندازه‌گيري انگيزه‌ها در سازمان بوده به عبارت ديگر مدل مزبور به دنبال پاسخگويي بدين موضوع است كه اساسا چه كارهايي بايد انجام شود و چه شاخص‌هايي بايد مورد ارزيابي قرار گيرد.
در اين كارگاه آموزشي 13 گروه كاري متشكل از چهار تيم از دستگاه‌هاي اجرايي و 9 تيم از واحدهاي صنعتي استان در آن حضور داشتند و هر تيم هفت گام BSC را براي سازمان و شركت خود پياده‌سازي كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-996.html )