وي تصريح كرد: در ازاي هر وسيله نقليه دو عدد مثلث خطر شبرنگ تهيه و با همكاري دهياران، اعضاي شوراهاي روستاها و واحدهاي گشتي در دو مرحله در اختيار صاحبان اين ادوات كشاورزي گذاشته شد. مهري خاطرنشان كرد: با نصب اين مثلثهاي خطر شبرنگ در قسمت اتاق بار، وسايل نقليه قادر ميشدند تا هنگام تردد در شب از فاصله 300 متري ادوات كشاورزي را تشخيص داده و بدين ترتيب از هرگونه برخورد احتمالي جلوگيري شود. وي با اشاره به تاثير مثبت اين طرح در استان يادآور شد: اجراي اين طرح موجب شد تا در سال گذشته حدود 17فقره كاهش تصادفات نسبت به سال قبل از آن در استان داشته باشيم. فرمانده پليس راههاي استان گلستان تاكيد كرد: امسال هم تلاش ميكنيم تا با تامين منابع مالي اين طرح را در استان به اجرا درآورده و شاهد كاهش تصادفات وسايل نقليه با ادوات كشاورزي در سطح جادهها باشيم. مهري، عدم وجود كنارگذر و زيرگذر براي تردد ادوات كشاورزي در جادهها را از جمله مشكلات مهم راههاي استان ذكر كرد و گفت: با توجه به اين كه اراضي كشاورزي مردم در حاشيه راههاي اصلي و به ويژه در بزرگراهها قرار دارد، كشاورزان مجبور هستند براي طي فاصله ميان منزل تا مزرعه از سطح راهها استفاده كنند كه اين امر خطرات بسياري را به همراه دارد. وي تصريح كرد: غالب اين خودروها با توجه به سرعت كم، حركت در راستاي خلاف حركت ساير خودروها و نداشتن چراغ خطر و علائم هشدار دهنده هنگام تردد در شب باعث بروز تصادف و مشكلات فراوان مي شوند. فرمانده پليس راههاي استان تاكيد كرد: رانندههاي ادوات كشاورزي از حركت بر سطح جادهها، حركت در خلاف جهت حركت خودروها جدا خودداري كرده و چراغهاي عقب خودروها را به هر طريق ممكن تعمير كنند. مهري يادآور شد: در 50 درصد تصادفات جادهاي با ادوات كشاورزي، رانندههاي اين خودروها مقصر شناخته ميشوند و اين امر ميتواند هزينههاي سنگيني را بر رانندههاي اين وسايل نقليه تحميل كند. وي يادآور شد: غالب اين خودروها فاقد بيمه شخص ثالث هستند و تبعات حقوقي و قضايي و اقتصادي بسياري را براي اين افراد به بار ميآورد.