به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عباس خانعلی صبح شنبه در نشست این گروه افوزد: یک نوروزی برای دانش آموزان آمادگی مقدماتی، تکمیلی، اول، دوم، سوم وچهارم دانش آموزان گروه نیازهای ویژه ذهنی طراحی شده است.
وی اظهار داشت: درطراحی و تهیه پیک نوروزی 25 نفر از معلمان در9 مرکز آموزشی تلاش مضاعفی داشته اند.
محمد باقری کارشناس آموزش گروه آسیب دیده شنوایی نیز گفت: بیان سیاست کلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مبنی بر عادی سازی کتب ناشنوایان، لزوم مشاهده دقیق لوح های فشرده و دستورالعمل های ارسالی توسط همکاران از جمله سیاستهاست.
وی افزود: توانمند کردن و جلب مشارکت بیشتر والدین در امر آموزش، تأکید بر استفاده از جزوات ارسالی از جمله مناسب سازی ها و جزوات مکمل درسی، تأکید بر مشارکت همکاران در تهیه وسایل کمک آموزشی نظیر بروشور، لوح فشرده آموزشی و ... ، لزوم استفاده از وسایل کمک آموزشی در امر تدریس و تشکیل بانک وسایل معلم ساخته و دانش آموز ساخته از دیگر اهداف است.
باقری گفت: بکارگیری روش های نوین در امر آموزش، ارائه توضیحاتی درخصوص ارزشیابی کیفی ـ توصیفی و لازم الاجرا بودن این نوع ارزشیابی در پایه های اول مقدماتی، اول تکمیلی و دوم، بیان نکاتی درخصوص آموزش درس انشاء و استفاده از روش های مختلف درخصوص بالا بردن گنجینه لغات، پیشرفت زبان آموزی و تأکید بیشتر بر زبان شفاهی دانش آموزان از دیگر موارد است.