مدير حوزههاي علميه استان گلستان گفت: پيوند حوزه و دانشگاه يادگار ماندگار حضرت امام خميني (ره) و مطالبه جدي رهبري فرزانه انقلاب اسلامي است كه همه ما بايد در جهت تحقق كامل آن گام برداريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي مديريت حوزههاي علميه استان گلستان، حجتالاسلام مصطفي ملكي با گراميداشت ياد و خاطره سالروز شهادت استاد شهيد مفتح تصريح كرد: امام بزرگوار به عنوان رهبري دورانديش در همان ماههاي نخست انقلاب بحث وحدت حوزه و دانشگاه را طرح فرمودند تا حوزويان و دانشگاهيان را به همكاري و پيوستگي در مسير تعالي كشور فرا بخوانند. وي با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه مقوله اي راهبردي در تببين انديشه هاي اسلام ناب است، يادآور شد: وحدت اين دو نهاد ارزشمند به معناي يكي شدن بحثها و درسها نيست بلكه وحدت در راهبردها و استراتژي است تا الگويي نوين از جامعه اسلامي به بشريت ارائه كند. ملكي افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اذعان داشتند وحدت حوزه و دانشگاه يعني اينكه همه به سمت ايجاد يك جامعه اسلامي پيشرفته مستقل و جامعه الگو حركت كنند. مدير حوزههاي علميه استان گلستان دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه را دشمنان توسعه و تعالي كشور دانست و خاطرنشان كرد: دلسوزان مردم و نظام اسلامي و خيرخواهان كشور بايد بيش از گذشته در راستاي عملي شدن منويات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و رهبري معظم انقلاب در زمنيه پيوند حوزه و داشنگاه گام بردارند و توجه به اين مهم را محدود به ايام شهادت دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نكنند. وي از آمادگي حوزه هاي علميه استان گلستان براي حركت منسجم، علمي و مستمر در مسير وحدت با دانشگاهيان خبر داد و تاكيد كرد: مديريت حوزههاي علميه استان گلستان برنامههايي براي اين مهم با همكاري روساي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان تدوين و اجرايي ميكند. وي نقش دانشگاهيان اعم از استادان و دانشجويان در تحقق اين انديشه را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: آغوش حوزههاي علميه استان براي همگرايي، همدلي و پيوند بيشتر با دانشگاهها باز است و از هر ايده و انديشه نو در اين خصوص استقبال ميكند. مدير حوزههاي علميه استان گلستان پيشنهاد كرد دبيرخانه دائمي اجرايي شدن وحدت حوزه و دانشگاه در استان با همكاري اين مديريت و مسئولان دانشگاه هاي استان تشكيل شود تا به طور مستمر پيگير اجرايي شدن منويات امام خميني و رهبري فرزانه انقلاب در اين خصوص باشند.