به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حسین امیری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: در طرح هدفمند کردن یارانه ها یکی از اهداف دولت این است که تا پایان برنامه پنجم توسعه در ایران تمامی افرادی که فاقد هرگونه پوشش حمایتی هستند جذب شوند و تحت پوشش یکی از انواع بیمه ها قرار گیرند.
وی با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران، مسئولان و تمامی فرهیختگان جامعه در اطلاع رسانی و بسترسازی توسعه تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه شده کسی است که به دستور کارفرما در مکانی معین کار می کند و طبق قانون کارفرما مکلف است فردی را که مشغول کار است حتی بمدت یک روز هم که باشد بیمه کند و در غیر اینصورت تمامی عواقب عدم ارسال نام وی بعنوان بیمه شده برعهده کارفرماست.
وی با بیان اینکه تحول در تامین اجتماعی در ابعاد مختلف درحال شکل گیری است تصریح کرد: تامین اجتماعی درحال گذر از نظام سنتی به نظام الکترونیک و غیرحضوری است و نوع نگاه به مشتری درحال تغییر است.
وی ادامه داد: هم اکنون تامین اجتماعی نوعی از بازسازی و نوسازی در تعریف مشتری مداری را لحاظ کرده و الزامات تاریخی، تجربی و علمی این سازمان نیز حاکی از آن است که برای حفظ بقاء و توسعه خود رویکردی مبتنی بر مشتری مداری را بعنوان خط مشی اصلی خود درپیش گیرد.
امیری تاکید کرد: برای اینکه مردم ازخدمات تامین اجتماعی لذت ببرند خدمات آن باید متنوع تر شود ودر تمام لایه های مختلف جامعه نفوذ کند و بصورت ارزان بموقع و با تسهیلات ویژه دراختیار مشتریان قرارگیرد ومجموعه تامین اجتماعی نیز در این راستا حرکت کند.
وی یادآورشد: برای جلب رضایت بیشتر بیمه شدگان هم اکنون تعداد دو کارگزاری در مرکز استان بخشی از وظایف شعبه را برعهده گرفته اند و می توانند درقالب دفتر پیشخوان دولت به سایرفعالیتها نیز بپردازند.
وی اعلام کرد: برای گسترش و توسعه تامین اجتماعی در استان گلستان کار تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی برای اولین بار در استان و کشور به اتمام رسیده و در ایام دهه مبارک فجر امسال کار اجرائی آن بصورت آزمایشی کلید می خورد.
وی تاکید کرد: این برنامه عملیاتی بصورت مجزا برای تمامی شهرستانهای استان است و دارای انعطاف پذیری بالابوده و تنوع خدمات در آن لحاظ شده و به نفع مردم استان طراحی شده است.